Onze influencers

Onze influencers

Leer onze influencers kennen

Als leraar krijg je likes voor het leven. Onze influencers laten jou zien hoe het is om te werken binnen het onderwijs. Ze staan allemaal voor de klas, binnen het basisonderwijs, voortgezet onderwijs of het MBO.

Check hun profielen!

Heb je een vraag voor onze influencers?

Tim

Cherelle

Roy

Iris

Jolijn

Miquel

Tanisha

Esra

Gert

Manisha

Linde

Heb je een vraag?

Staat het antwoord op jouw vraag niet tussen de ‘veelgestelde vragen’? Stel dan je vraag aan een van onze influencers! Het antwoord op je vraag verschijnt dan binnenkort op onze social media kanalen. Zorg dus dat je ons volgt!

Tim Geers

  • 38 jaar
  • Werkzaam op Groep 8 OBS De Kameleon
  • Een belangrijk kenmerk van een goede leraar: Humor
  • Waarom heb jij YES gezegd tegen het onderwijs? “Vanwege de twinkeling in de ogen van kinderen”
  • “Meester John, omdat hij net dingen wat anders deed en gewoon er was.”

Cherelle Bouwen

  • 30 jaar
  • Werkzaam op ma/di/wo groep 8 op de Max Velthuijs, donderdag didactisch begeleider op SBO school PH Schreuder en vrijdag didactisch begeleider op de Jan Ligthart. (DH)
  • Wat vind jij een belangrijk kenmerk van een goede leraar? “Een goede leraar zorgt voor een veilig leerklimaat, geeft structuur, werkt met humor en geeft de leerlingen het gevoel hen ‘echt te snappen’.”
  • Waarom heb jij YES gezegd tegen het onderwijs? “Ik wilde dit al vanaf kleins af aan. Er was geen twijfel over mogelijk wat ik ging doen. Ik wilde niets anders!”
  • Aan welke leraar heb je zelf een goede herinnering en waarom? “Ik heb zelf een geweldige groep 8 meester gehad die veel voor mij heeft betekend. Hij ‘zag’ mij echt en kon mij daardoor door een moeilijke tijd slepen. Dit heeft me de laatste zet gegeven voor het onderwijs.”

Roy Helmerhorst

  • 30 jaar JONG ;)
  • “Ik werk op het Anna van Rijn college en voornamelijk in de bovenbouw (havo & vwo) van het Lyceum.”
  • Wat vind jij een belangrijk kenmerk van een goede leraar? “Zonder relatie geen prestatie, oftewel het ‘echt’ contact maken en aansluiten bij de belevingswereld van je leerlingen.”
  • Waarom heb jij YES gezegd tegen het onderwijs?
    “Ik heb YES gezegd omdat ik dag in, dag uit van betekenis wil zijn voor mijn leerlingen zodat ze later zeggen… “Hey die meneer Helmerhorst, dat was een fijne vent. Die zag mij en hielp mij verder bij mijn doelen die ik mijzelf stelde.” Ik zeg dan ook wel dat je als docent ‘Influencer voor het leven’ bent.”
  • Aan welke leraar heb je zelf een goede herinnering en waarom? “Dat moet ‘Meneer Klompe’ zijn! Hij was diegene die mij enthousiast maakte over zijn vak… en je raadt het misschien al.. Het mooiste vak: ‘Aardrijkskunde’! Maar ook zijn manier van lesgeven en het maken van contact met zijn leerlingen was een vak apart. Super hoe hij dat deed en een ware inspirator voor mij!”

Iris Posthuma

  • 24 jaar
  • Werkzaam op OBS Ollie B Bommel (groep 4/5)
  • Belangrijk kenmerk voor een leraar: “Luisterend oor en open. Zodat kinderen ook open durven te zijn tegen jou en dat ze weten dat ze alles kwijt kunnen bij je. Hierdoor krijg je gelijk een goede pedagogische sfeer in de klas. Dat vind ik heel belangrijk. Kinderen moeten zich fijn voelen op school.”
  • Waarom Yes gezegd: “Vanaf kleins af aan vind ik het al leuk om andere kinderen te helpen. Vanaf de basisschool wil ik al juf worden.”
  • Welke leraar? “Mijn meester uit groep 7/8. Hij heeft de laatste twee jaren echt zo leuk gemaakt. Ik weet niet precies meer waarom, maar ik heb het erg naar mijn zin gehad toen. We hadden denk ik gewoon een goede band met elkaar. Ik was niet per se heel goed in school. Was geen hoogvlieger. Toch geloofde hij in mij en mocht ik HAVO TTO gaan doen ipv VMBO basis/kader. Hij zei: ‘Ga het maar proberen. Ik denk dat het wel goed komt.’ Ik heb daarna ook stage bij hem gelopen in mijn derde jaar en toen ik mijn diploma had heb ik nog een paar keer ingevallen bij hem. Dat was wel heel bijzonder.”

Jolijn Zwart

  • 33 jaar 
  • Werkzaam op Inholland Pabo Den Haag als lerarenopleider Dans/Drama
  • Een goede leraar luistert ‘tussen de regels door’ naar wat een student of leerling echt nodig heeft. Hij/zij complimenteert en geeft je zelfvertrouwen.
  • Yes tegen het onderwijs omdat: “ik enorm geniet van hoe iemand een leercurve doormaakt. Die ontwikkeling mogen begeleiden, ze te mogen inspireren dat is geweldig.”
  • “Mijn juf uit groep 8 gaf ons de vrijheid om te laten zien wie we zijn, er was ruimte voor alle verschillende kinderen. Ze heeft ons als Klas echt weten te verbinden. Daarnaast zal ik mijn toneeljuf niet snel vergeten. Het moment dat ze mij als 11 jarige het vertrouwen gaf dat ik ook wel even een groep kon regisseren heeft er mede toe geleid dat ik naar de theaterschool ben gegaan.”

Miquel verhagen

  • 32 jaar
  • Werkzaam op OBS De Spoorzoeker
  • Leraar lichamelijke opvoeding
  • Een goede leraar: heeft geduld
  • “Ik heb YES gezegd tegen het onderwijs omdat ik van sport houd en de vreugde van kinderen als ze iets nieuws leren”
  • “Ik heb zelf een goede herinnering aan mijn oom die gymdocent is en hoeveel plezier hij had met zijn leerlingen.”

Tanisha Leonora

  • 21 jaar.
  • “Op dit moment zit ik in het laatste jaar van de Pabo. Daarnaast sta ik op dinsdag, donderdag en vrijdag ook voor groep 8 op de openbare basisschool Max Velthuijs.”
  • Ik ben het onderwijs ingegaan, omdat ik sinds groep 3 weet dat ik voor de klas wil staan. Ik zag mijn juffen en meesters altijd als mijn grote voorbeeld. Toen zij lesgaven dacht ik altijd: Dat kan en wil ik ook!
    Als leerkracht vind ik het belangrijk om er echt te zijn voor je leerlingen, zodat elk kind zich gezien voelt. Je staat er niet alleen om les te geven, maar bouwt in een schooljaar ook een band op met kinderen.”
  • “Zelf heb ik goede herinneringen aan mijn meester uit groep 7 & 8: meester Patrick. Hij had altijd veel humor en maakte vooral het laatste schooljaar een onvergetelijk jaar. Hij zei ook vaak tegen mij dat hij in mij geloofde, zolang ik maar in mijzelf geloofde en dat is me altijd bijgebleven.”

Esra Yasar

  • 25 jaar
  • Werkzaam op: het Zuid-West College
  • Wat vind jij een belangrijk kenmerk van een goede leraar? “Een goede leraar moet goede relatie weten te creëeren met zijn/haar leerlingen.”
  • Waarom heb jij YES gezegd tegen het onderwijs?
    “Het is altijd mooi om te zien hoe leerlingen hun eigen manier van leren ontdekken. Ze hebben dan meer vertrouwen in hun zelf en kunnen ook meer van zichzelf laten zien. Ik vind het super leuk om daar een rol bij te spelen.”
  • Aan welke leraar heb je zelf een goede herinnering en waarom?
    “Meneer Bella, hij geloofde altijd in mij en liet mij ook geloven in mezelf.”

Gert Spoormaker

  • 23 jaar
  • Werkzaam op Sjaloomschool te Katwijk (groep 5)
  • Belangrijk kenmerk goede leraar: “Een leraar moet een natuurlijk overwicht hebben op een positieve manier over de groep. Daarnaast zorgt een goede leraar voor een fijne en veilige sfeer in de klas om je als kind optimaal te kunnen ontplooien.”
  • Waarom heb je YES gezegd tegen het onderwijs? “Door altijd al veel affiniteit te hebben gehad met het overbrengen van kennis en het werken met kinderen, was de keuze voor mij eigenlijk al heel vroeg gemaakt. De twijfel zat hem alleen nog in de PABO of de HALO vanwege het feit dat ik zelf al jaren voetbaltrainer ben. Tijdens mijn MBO4 onderwijsassistent opleiding kwam ik er door veel stage te lopen achter dat de PABO de keuze zou gaan worden. Hier sta ik tot op heden nog steeds achter en ik kijk uit naar de toekomst waarin ik hoop fulltime mijn eigen klas te draaien.”
  • Aan welke leraar heb je zelf een goede herinnering en waarom? “Mijn oude meester uit groep 7. Hij was vroeger een leerkracht die al heel wat jaren in het onderwijs aanwezig was. De lessen bij hem waren iedere keer maar weer zo leuk, divers en uitdagend. Heel verschillend met andere juffen en meesters uit die tijd. Hij kon echt jouw dag maken vroeger. Hij heeft zo’n positieve impact gehad op mij als kind en nu nog steeds. Ik ambieer dit later ook te kunnen overbrengen op mijn leerlingen en hun dag te maken.”

Manisha Rambaratsingh

  • 24 jaar
  • “Momenteel ben ik werkzaam bij ROC Mondriaan bij de school voor Toerisme en Recreatie. Ik geef les aan de klas L1B en de L2A”
  • Wat vind jij een belangrijk kenmerk van een goede leraar? “Een belangrijk kenmerk van een goede leraar is voor mij, dat de leraar een goede band heeft met zijn student(en). Daarnaast een belangrijk kenmerk dat je altijd in je student blijft geloven, wie weet ben jij de enige die gelooft in dat de student zijn dromen kan waarmaken.”
  • Waarom heb jij YES gezegd tegen het onderwijs? “Ik zei YES tegen het onderwijs, omdat ik graag de huidige jeugd hoop te inspireren tot het verwezenlijken van zijn of haar dromen. Soms heb je alleen maar iemand nodig die in je gelooft en jou ondersteunt. Ik hoop die persoon te kunnen zijn voor mijn studenten.”
  • Aan welke leraar heb je zelf een goede herinnering en waarom? “Meneer Dekker heeft mij op de middelbare school (Edith Stein College) Nederlands gegeven. Deze man is de persoon die mij het meest is bij gebleven als het gaat om een leraar die ik heb gehad tijdens mijn schoolcarrière. Meneer Dekker zag al zijn leerlingen staan, wist heel snel onze namen en was grappig. Nederlands was echt niet saai.

    Tuurlijk soms wel, maar met hem als leraar viel er niets te vervelen. Hij zag iedereen uit de klas stuk voor stuk staan en dat is waarom hij in mij ogen een geweldige leraar is. En nu treed ik deels in zijn voetsporen. Ik heb hem nooit verteld dat ik uiteindelijk de lerarenopleiding Nederlands ben gaan doen. Als ik mijn diploma heb behaald, zal ik langsgaan en hem dit verhaal vertellen.”

Linde Stellaard

  • 20 jaar
  • Werkzaam op Jenaplan De Kring, groep 3, 4, 5
  • Kenmerk van een goede leraar: “Een goede leerkracht is een leerkracht die oog heeft voor de individuele leerling en zijn of haar talenten en behoeften”
  • “YES: omdat ik kinderen graag iets bij zou willen brengen en hen weer wil helpen om tot een doel te komen”
  • Aan welke leraar heb je zelf een goede herinnering en waarom? “In de kleuterklas had ik Juf Patricia. Zij kwam eens in de zoveel tijd bij ons thuis lunchen, ook toen zij niet meer mijn juf was. Ik was toen de enige in de klas die Wie is de mol keek en wij konden hier samen altijd even over kletsen. Dat voelde altijd wel een beetje speciaal!”

Wil jij als zij-instromer het onderwijs in?